Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvýšení pružnosti zážehového přeplňovaného motoru na CNG
Janoušek, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční řešení palivového systému dvanáctiválcového přeplňovaného zážehového motoru Caterpillar. Palivový systém je navržen pro sekvenční elektronicky řízené vstřikování plynu do sacího potrubí. Výpočtový model motoru byl proveden v Lotus Engine Simulation. CFD analýza mísení CNG se vzduchem byla provedena v softwaru Star CCM+.
Elektrické modely rekuperačních zátěží pro napaječ střídavého trakčního vedení 25 kV, 50 Hz
Bureš, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním trakčních vozidel z hlediska kvality odběru a odběru výkonu provozovaných v České republice (ČR) na elektrické trakční soustavě 25 kV/50 Hz. S ohledem na historický vývoj hnacích vozidel je provedena kategorizace lokomotiv provozovaných na území ČR podle jejich elektrické výzbroje a typické kvality odběru. Modely jednotlivých kategorií jsou vytvořené v simulačním softwaru PSCAD. V rámci bakalářské práce je dále navržen systém ovládání a výkonové parametrizace modelů na základě vnějšího popisu, tj. parametrů lokomotiv, profilu tratě a žádané dynamiky jízdy. Navržené modely jsou tak vhodné pro simulaci profilu toku energie v trakční soustavě jako celku.
Model elektrické lokomotivy se stejnosměrným pohonem
Januška, Adam ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dvěma způsoby řízení otáček trakčních motorů na stejnosměrných lokomotivách. V této práci jsou popsány hlavní prvky silových obvodů dvou lokomotiv, které mají rozdílné řízení otáček motoru. Prvním typem řízení je odporové řízení, které je simulováno na lokomotivě řady E 499.2 (150). Tato regulaci je porovnávána s tyristorovým řízením na lokomotivě řady E 499.3 (163). V práci je dále odsimulován rozjezd těchto lokomotiv. Simulace probíhá v prostředí Simulink, který je nástavbou programu Matlab.
Design elektrické lokomotivy
Chropovský, Jiří ; Tvarůžek, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design elektrické lokomotivy, konkrétně univerzálního samostatného tahače určeného k tažení osobních vagónů nebo průmyslových souprav. Cílem designu je navrhnout ucelený stroj, který respektuje současné estetické trendy a splňuje technické a ergonomické požadavky.
Konstrukce pískovacích zařízení pro drážní vozidla
Balounová, Hana ; Šperka, Petr (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením přehledu pískovacích zařízení, které jsou dostupné na trhu z hlediska jejich konstrukce. Pískovací zařízení se používají v kolejové dopravě pro zvýšení adheze při brzdění nebo rozjezdu ve špatném počasí. Práce obsahuje závěry testování vlivu konstrukce na kvalitu pískování, přehled společností, vyrábějící pískovače a jejich produkty, a vymezení trendů budoucího vývoje.
Podpůrné měniče v elektrické trakci
Polášek, Petr ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vybranou problematikou z oblasti elektrické trakce. Zabývá se návrhem modulu pro řízení EC motoru o jmenovitém napětí 24V a jmenovitém proudu 100A. Detailně jsou rozebrány možnosti i principy řízení EC motoru. K řízení je použit jednoúčelový IO MC33035, který je přímo určen k řízení EC motorů. Práce popisuje realizaci nejprve zkušební a poté i finální verze měniče určeného pro pohon oběhového čerpadla chladícího okruhu v lokomotivě. Měnič si zachovává i určitý stupeň univerzálnosti a lze jej použít i v různých jiných aplikacích. Pomocí realizovaného měniče byla též vypracována laboratorní úloha a byl vytvořen vzorový protokol. V druhé části práce je uveden návrh a popsána realizace DC/DC měniče s výstupním napětím 24V, napájeným z 12V baterie. Jmenovitý výstupní proud je 4A. Tento zdroj slouží pro napájení řídící jednotky trakčního vozidla, a je proveden jako spínaný zdroj obsahující rezonanční měnič. Součástí práce je i prezentace změřených parametrů hotového měniče.
Modul řízení lokomotivy
Šrámek, Jiří ; Bradáč, Zdeněk (oponent) ; Baštán, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a konstrukcí řídícího modulu pro model lokomotivy na demonstrátor vlakových zabezpečovacích zařízení firmy STARMON. Detailně se zaobírá návrhem zapojení, firmware modulu a struktury komunikačního protokolu. Dále popisuje identifikaci lokomotivy jako regulované soustavy a návrh regulátoru rychlosti včetně rychlostních ramp. Konec práce popisuje uživatelské prostředí a strukturu kódu ovládacích aplikací, které jsou dostupné pro počítač a pro mobilní systém Android.
Elektrické modely rekuperačních zátěží pro napaječ střídavého trakčního vedení 25 kV, 50 Hz
Bureš, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním trakčních vozidel z hlediska kvality odběru a odběru výkonu provozovaných v České republice (ČR) na elektrické trakční soustavě 25 kV/50 Hz. S ohledem na historický vývoj hnacích vozidel je provedena kategorizace lokomotiv provozovaných na území ČR podle jejich elektrické výzbroje a typické kvality odběru. Modely jednotlivých kategorií jsou vytvořené v simulačním softwaru PSCAD. V rámci bakalářské práce je dále navržen systém ovládání a výkonové parametrizace modelů na základě vnějšího popisu, tj. parametrů lokomotiv, profilu tratě a žádané dynamiky jízdy. Navržené modely jsou tak vhodné pro simulaci profilu toku energie v trakční soustavě jako celku.
Modul řízení lokomotivy
Šrámek, Jiří ; Bradáč, Zdeněk (oponent) ; Baštán, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a konstrukcí řídícího modulu pro model lokomotivy na demonstrátor vlakových zabezpečovacích zařízení firmy STARMON. Detailně se zaobírá návrhem zapojení, firmware modulu a struktury komunikačního protokolu. Dále popisuje identifikaci lokomotivy jako regulované soustavy a návrh regulátoru rychlosti včetně rychlostních ramp. Konec práce popisuje uživatelské prostředí a strukturu kódu ovládacích aplikací, které jsou dostupné pro počítač a pro mobilní systém Android.
Model elektrické lokomotivy se stejnosměrným pohonem
Januška, Adam ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dvěma způsoby řízení otáček trakčních motorů na stejnosměrných lokomotivách. V této práci jsou popsány hlavní prvky silových obvodů dvou lokomotiv, které mají rozdílné řízení otáček motoru. Prvním typem řízení je odporové řízení, které je simulováno na lokomotivě řady E 499.2 (150). Tato regulaci je porovnávána s tyristorovým řízením na lokomotivě řady E 499.3 (163). V práci je dále odsimulován rozjezd těchto lokomotiv. Simulace probíhá v prostředí Simulink, který je nástavbou programu Matlab.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.